845 éve kezdték építeni a világ legtökéletlenebb tornyát
2018. augusztus 09. írta: ArtMeetsAds

845 éve kezdték építeni a világ legtökéletlenebb tornyát

pisa_0.jpg

Pisa katedrálisának harangtornyát 1173 óta követhetjük nyomon és a reklámosokat is megihlette.

A toszkán régió emblematikus épülete már a 200 évig tartó építkezés során elferdült, azonban sokáig csak rontottak helyzetén a különböző beavatkozásokkal, míg végül több évtizedes munkának köszönhetően 2001-re sikerült stabilizálni. A torony dőlésszöge jelenleg 3,99 fok, részben ennek a tulajdonságának köszönhetően a turisták egyik kedvelt célpontja, ahol szinte kötelező valamilyen vicces kép készítése.

Ha pedig már a képeknél tartunk, akkor érdemes megemlíteni a Sony Xperia 2015-ös kampányát, melyben az okostelefon kameráját akarták pozícionálni, a kreatívokon pedig ismert épületeket szedtek pixelekre.

ad_34514189_3fff062db84608f7_web.jpg

A ferde torony tünékenységére reflektál a Renault 2010-es reklámja, illetve arra hívja fel a figyelmet, hogy a világ legfontosabb épületeit, műemlékeit jobb időben meglátogatni. 

renault-suisse-clio-rs-brandenburg-gate-leaning-tower-of-pisa-acropolis-outdoor-74040-adeevee.jpg

 A munkagépeket gyártó Komatsu tovább döntött a tornyon 2009-es kampányában, ezzel bemutatva az erőt, amelyet mozgatni képesek.

komatsupisa.jpg

Az évek során nem csak az épületen dolgozó mérnököket, matematikusokat és művészettörténészeket foglalkoztatta, hogy milyen lenne az épület, ha megszűnne a dőlése, hanem a reklámosok is szívesen eljátszottak a gondolattal. A Playboy 2008-ban állította a tornyot egyenesbe az olasz hirdetésein.

playboy-italy-pisa-tower-original-42735.jpg

Szintén nem titkolt fallikus üzenetet kapott a torony a Lifestyles reklámjában 2000-ben. A cég a "Találd meg a hozzád illó formát!" szlogennel hirdette portékáját, és a plakátokon egy idevágó Andrea Pisano idézet is helyet kapott.

condoms-pisa-tower-small-93384.jpg

Természetesen találni olyan újragondolásokat is, ahol a torony már csak jelzésértékűen van jelen és más olasz termékekkel kerül behelyettesítésre. Ilyen például az Alen2 márka, mely kézzel készült övek gyártásával foglalkozik a tehetősebb közönség számára. A máig használt kreatívokat 2012-ben készítették el. 

aln_pisa_rev01.jpg

A több évszázados múlttal rendelkező Caffé Molinari 2006-os printjein asszociál a megdőlő toronyra, összehozva az olasz kávé tradícióját az építészeti remekkel.

caffe-molinari-coffee-pisa-tower-small-50260.jpg

Források: ittitt, itt, itt, itt, itt, itt és itt.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://artmeetsads.blog.hu/api/trackback/id/tr614167387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.