Így hajtogatnak ők
2018. november 11. írta: ArtMeetsAds

Így hajtogatnak ők

bancomatoneleopards.jpg

A 10 legjobb reklám amit a márkák összeorigamiztak maguknak.

 

A papír művészi megformázása a 6. század óta ismeretes, az origami technikáját a történet szerint legelőször egy buddhista szerzetes alkalmazta Japánban. Kezdetben főként ünnepi alkalmakkor készítettek papírból különböző figurákat, esküvők és a szamurájokhoz köthető szertartások díszítésére. Európában a legkorábbi utalások a papírhajtogatásról az 1300-as évekből származnak, egy kódexben fedezhető fel az első leírás erről. A kontinensen belül Spanyolország tekinthető az origami kiindulópontjának, sőt egy szimbolikus saját formával is rendelkeznek, a pajarita elnevezésű hajtogatott kismadár itt legalább olyan népszerű, mint a japánoknál a darumadár.

A különleges formák az utóbbi időben az egyes márkákat is megihlették és egyre többen választották a reklámok kulcselemének. A papír termékekkel foglalkozó cégek mellett a pénzügyi szektortól az autóiparig sokan az origami segítségével mondták el kampányuk fő üzeneteit, az alábbiakban időrendben haladva kerülnek bemutatásra a legjobbak, mert a sor szinte végtelen.

1. Banco Matone

A brazil bank ügyfelei befektetéseinek megsokszorozását ígérte 2008-as kampányában, és ehhez az origamin kívül az állatvilágot hívta segítségül. A kreatívokon egy-egy anya tigris és majom látható a kölykeikkel valamint egy papagáj és fiókái helyezkednek el, átvitten utalva a gyors pénzszaporulatra. 

banco_matone_coll.jpg

2. Brookline Community Foundation

Ugyanebben az évben egy amerikai alapítvány az adományok fontosságát és felhasználási célját szintén meghajtogatva mutatta be. A jótékony felajánlásoknak köszönhetően a rászorulóknak ruhát, élelmiszert tudnak venni vagy éppen a közlekedésben segítenek.

brookline_coll.jpg

3. Western Union

Az amerikai pénzintézet legfontosabb célja, hogy bárhol, bármikor kielégítse az ügyfelei igényét. Ennek illusztrálására három kontinens emblematikus vezetőjének arca, az angol királynő, Abraham Lincoln és Mao Ce-tung lett izgalmasan újrahajtogatva az őket ábrázoló pénzjegyeken 2010-ben.

western_union_coll.jpg

4. Toshiba

A japán vállalat egy egész világot hajtogatott magának 2011-es reklámfilmjében, melyet leginkább a letisztultság jellemez. A kampány célja a cég új 3D hatású televíziójának németországi népszerűsítése volt.

5. Greenpeace

A környezetvédő szervezet üzenete egyszerű és gyorsan értelmezhető. A felesleges papírhasználat nem csak a fákat veszélyezteti, de az állatokra is negatív hatással van. A plakátot 2011 augusztusában terjesztették Angliában.

greenpeace_coll.jpg

6. Edet Soft

A papír lágysága, légiessége valamint a szögletes formák és a kemény erő találkozik a toalettpapír videójában, amit a holland közönségnek készítettek 2011-ben.

7. Hungry Go Where

Szingapúr legnépszerűbb étterem ajánló applikációja 2012-ben ügyesen vegyítette a tájékozódást illusztráló térképeket az egyes ételekkel. Legyen szó tengeri fogásról, egy jó csirkéről vagy reggeli croissantról, a felhasználók megtalálják a nekik tetszőt.
hungry_go_where_coll.jpg

8. Lotto

Mindenki eljátszott már a gondolattal, hogy mit csinálna, ha hirtelen megnyerné a lottó főnyereményt, csak van, aki szelvényt is vesz hozzá. Új-Zélandon 2012 végén erre a nagy kérdésre hívta fel a figyelmet a szerencsejátékot forgalmazó cég, különböző luxusutakat megjelenítve. 

lotto_coll.jpg

9. Knifewear

Egy japán kés márka kanadai promóciójában az egyes húsok textúrája és a hajtogatás technikája találkozott szintén a 2012-es évben.

knifewear_coll_2.jpg

10. Honda

A japán gyártó cég idén ünnepli fennállásának 70. évfordulóját, amit mi mással tehetne emlékezetesebbé, mint hogy origamiban mondja el, hogyan látja a technológia és természetesen saját motorjainak hatását a világra.

Források: itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://artmeetsads.blog.hu/api/trackback/id/tr9214365253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.