A kultúrafogyasztók rágója
2019. március 20. írta: ArtMeetsAds

A kultúrafogyasztók rágója

warhol_orbit_collage.jpg

A legnagyobb művek mellé is jól jön egy kis frissesség

A világ egyik legnépszerűbb rágó márkája, az Orbit 2008-ban döntött úgy egy cseh kampány során, hogy kommunikációjához nem széles mosolyú, csinos nőket és férfiakat választ, hanem olyan ikonikus művészek munkáira reflektál, akiknél az étel központi téma.

Az egyik elkészült print így Andy Warhol banánt ábrázoló képére utal, melynek eredetije korábban szerepelt már lemezborítón is, a The Velvet Underground zenekar használta fel 1967-ben.

A gyümölcsöt különböző színekben megnégyszerezték, ahogyan a művész is tette sokszor saját képeinek tárgyaival, azonban vittek bele egy csavart is, az egyik banánt mintha félig már megették volna... Ez utal a szlogenre is, mely szerint a rágó bármely étkezés után jó választás lehet.

orbit-warhol.jpg

A kampányhoz megidézett másik művész Giuseppe Arcimboldo, aki portréit ételek, gyümölcsök, zöldségek, virágok ábrázolásával alkotta meg, ezzel pedig az egyik legkülönlegesebb itáliai mesterként tartják számon. A stílusának megfelelő kép szinte megtévesztésig hasonlít az eredeti műveire, amíg észre nem vesszük, hogy a kompozícióból már fogyaszthattak. Az orr végét letörték, az étkezésre pedig a szolid márkaelhelyezés is utal, mely a kép alján egy fa plakettnek tűnő tárgyon helyezkedik el.

orbit-arcimboldo.jpg

 

Forrás: itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://artmeetsads.blog.hu/api/trackback/id/tr5314702456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.