A brazilok is a farzsebükben, az öngyújtó mellett tartják az irodalmat.
A minikönyveket sokan szeretik, Magyarországon az elmúlt fél évben a POKET zsebkönyvek futottak be nagy sikert, de Brazíliában már 2008-ban útjára indítottak a hazaihoz hasonló, az olvasás népszerűsítését szolgáló sorozatot.
A Companhia das Letras kiadó egy print kampányt szervezett a könyvek kapcsán, melyekhez különböző képeket társítottak némi csavarral. A kreatívok fő üzenete szerint a szépirodalmi vagy életrajzi művek ugyanúgy elférnek egy egészen kicsi helyen, akárcsak a mindennapi tárgyaink.
A fentebb látható hirdetéshez Thomas Couture Római dekadencia című festményét használták fel, mely témáját tekintve jól illeszkedik Edward Gibbon A Római Birodalom hanyatlásának és bukásának története könyvéhez. A képen szinte minden változatlanul maradt az eredetihez képest, a háttérben azonban feltűnik egy új elem az oszlopok között, de az ábrázolt csoportot ez nem zavarja meg. A print a kampány legsikeresebb darabja lett, Cannes-ban egy arany oroszlánt érdemelt.
A zsebkönyvek között helyet kapott Franz Kafka A per című könyve is, az ehhez kapcsolódó kép pedig Orson Welles filmes adoptációjának világát idézi. A "főhőst" olyan kicsinek ábrázolták, hogy szinte hasonló méretű, mint egy slusszkulcs.
A kubai forradalmár, Che Guevara életét sokan megírták, közülük is az egyik legismertebb Jorge Castañeda Gutman írása, mely 1997-ben jelent meg. Az életrajzi könyvet Che egyik fotójával népszerűsítik, aki arányaiban majdnem akkora, mint egy epres cukorka.
A kampány az AlmapBBDO munkáját dicséri.
Forrás: itt.