Jótékonysági meseolvasás és egy figyelemfelkető kampány a beteg gyerekekért.
A kórházban lévő gyerekek körülményeinek és főként kedvüknek a javítására itthon és külföldön is sokan szerveztek már különböző akciókat, ezen belül is a meseolvasás az egyik legnépszerűbb kezdeményezés. Az orvosoknak és a nővéreknek a munkájuk mellett csak kevés idejük marad, hogy a kisbetegek arcára mosolyt csaljanak, a szülők gyakran kénytelenek a munkahelyük és a kórház közt ingázni, így a gyermekek vigasztalásában és felvidításában nagy szerepe van azoknak az önkénteseknek, akik ezt vállalják.
A történetmesélés fontosságára hívta fel a figyelmet egy szervezet néhány éve, mely a megfogalmazott üzenetük szerint úgy gondolja, hogy egy mese elmondása felér egy imáéval. Bár profánnak tűnhet a párhuzam, de a két műfaj rejt magában hasonlóságot, hiszen a vallásban és a mesékben is történhetnek csodák vagy hihetetlennek tűnő gyógyulások.
A kampány során ismert mesehősöket tettek a gótikus szárnyasoltárokra emlékeztető tárgyak központjába, azonban már nem gyermek alakjukban, hanem felnőttként, utalva ezzel arra, hogy az ő történetük szerencsés véget ért.
Az egyik ilyen szereplő Sohaország főhőse Pán Péter, aki a történet szerint soha nem nő fel, azonban most fiatalemberként áll előttünk tündér barátjával, Giling-galanggal.
Egy másik képen a Grimm fivérek népszerű karaktere, Piroska látható fiatal hölgy képében, összekulcsolt kezeivel pedig mintha csak ő is a gyermekekért imádkozna, ahogy az oltárokon szereplő szűzanya vagy szentek teszik sokszor az emberekért.
A kampányt 2011-ben a brazil Z+ Comunicação ügynökség készítette.
Forrás: itt.