Pisa katedrálisának harangtornyát 1173 óta követhetjük nyomon és a reklámosokat is megihlette.
A toszkán régió emblematikus épülete már a 200 évig tartó építkezés során elferdült, azonban sokáig csak rontottak helyzetén a különböző beavatkozásokkal, míg végül több évtizedes munkának köszönhetően 2001-re sikerült stabilizálni. A torony dőlésszöge jelenleg 3,99 fok, részben ennek a tulajdonságának köszönhetően a turisták egyik kedvelt célpontja, ahol szinte kötelező valamilyen vicces kép készítése.
Ha pedig már a képeknél tartunk, akkor érdemes megemlíteni a Sony Xperia 2015-ös kampányát, melyben az okostelefon kameráját akarták pozícionálni, a kreatívokon pedig ismert épületeket szedtek pixelekre.
A ferde torony tünékenységére reflektál a Renault 2010-es reklámja, illetve arra hívja fel a figyelmet, hogy a világ legfontosabb épületeit, műemlékeit jobb időben meglátogatni.
A munkagépeket gyártó Komatsu tovább döntött a tornyon 2009-es kampányában, ezzel bemutatva az erőt, amelyet mozgatni képesek.
Az évek során nem csak az épületen dolgozó mérnököket, matematikusokat és művészettörténészeket foglalkoztatta, hogy milyen lenne az épület, ha megszűnne a dőlése, hanem a reklámosok is szívesen eljátszottak a gondolattal. A Playboy 2008-ban állította a tornyot egyenesbe az olasz hirdetésein.
Szintén nem titkolt fallikus üzenetet kapott a torony a Lifestyles reklámjában 2000-ben. A cég a "Találd meg a hozzád illó formát!" szlogennel hirdette portékáját, és a plakátokon egy idevágó Andrea Pisano idézet is helyet kapott.
Természetesen találni olyan újragondolásokat is, ahol a torony már csak jelzésértékűen van jelen és más olasz termékekkel kerül behelyettesítésre. Ilyen például az Alen2 márka, mely kézzel készült övek gyártásával foglalkozik a tehetősebb közönség számára. A máig használt kreatívokat 2012-ben készítették el.
A több évszázados múlttal rendelkező Caffé Molinari 2006-os printjein asszociál a megdőlő toronyra, összehozva az olasz kávé tradícióját az építészeti remekkel.
Források: itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt.