Klimt a konyhában
2019. január 29. írta: ArtMeetsAds

Klimt a konyhában

kitchen-aid-art-nouveau.jpg

Avagy a robotolás művészetté alakítható, csak jól kell keverni hozzá a stílusokat.

A sokoldalú és minőségi konyhai gépek egyik alfája kétségkívül a ma már Whirlpool egyik almárkájaként megtalálható KitchenAid. 1919-ben kezdte meg térhódítását az amerikai otthonokban, és az elmúlt 100 évben az egész világon nagy népszerűségre tett szert a sokoldalú technológiájának köszönhetően. A brazil DDB ügynökség erre a komoly múltra reflektált korábbi kampányával, melyben a 20. század legnépszerűbb művészeti irányzatain keresztül mutatta be a KitchenAid állandóan megújuló, ugyanakkor a minőség mellett változatlanul elkötelezett termékeit. Hat alkotót választottak ki a kommunikációhoz, a Cooking has been art for us szlogenben pedig azoknak kívántak üzenni, akiknek a főzés maga is művészet.

A fent látható képen az Art Noveau-ra és Gustav Klimt aranyló motívumaira tettek utalást, a hirdetés alján található szöveg szerint a stílusirányzat és a KitchenAid közötti közös pontot az jelenti, hogy új anyagokat és technikákat hoztak el a közönségnek, csak az egyik a művészetben, másik pedig a konyhában.

Az Art Deco szintén a 20. század elején indult, elsősorban az iparművészetre és az építészetre fejtette ki hatását, de a festészetben, grafikában és szobrászatban is nyomonkövethető. A képzőművészek közül Tamara de Lempicka lett a stílus egyik legnépszerűbb alkotója, aki számos portrét festett, melyeken az arisztokrácia és a luxus szalonok előkelő alakjait festette meg. Témáinak köszönhetően művei szereplői karakteres vonásokkal rendelkeznek, és egyfajta távolságtartó előkelőség sugárzik belőlük, akárcsak a lenti KitchanAid "átiraton".

a015c429b14c7cdc3cde19dfbce0ad00.jpg

Az egyik legforradalmibb pillanatnak nevezi meg a modern művészet kialakulását a lenti kreatív, melyben természetesen szintén talál hasonlóságot a márka megjelenésével. Az európai modern művészet és a 20. század egyik legjelentősebb alkotójának, Henri Matisse-nak a nőalakjait, színeit, motívumait és eltorzított perspektíváját idézték meg lentebb.kitchen-aid-modernism.jpg

A brazil ügynökség kampányából nem hiányozhatott a brazil modern művészetre való kikacsintás sem, ahogyan az lenti csendéleten is megfigyelhető. A művészek közül talán Tarsila do Amaral műveit hozhatjuk a leginkább kapcsolatba a printtel, erre utal a hosszú, elnyújtott kéz is, mely a művész Abaporu című festményén is hangsúlyos szerepet kapott.

tarsila_do_amaral_kitchenaid_collage.jpg

Az elfolyó idő helyett az elcsöppenő csokoládé, a szárnyas robotgépek és lebegő édességek utalnak a szürrealista zsenire, Salvador Dalíra. Ahogyan ez az irányzat az álomszerű képeket a művészetbe fordította át, úgy a KitchenAid is a receptekből mesterműveket teremt – áll a képet kiegészítő szövegben.

kitchen-aid-surrealism.jpg

A konyhában elképzelt művészettörténeti utazás a pop arttal ér véget, Andy Warhol képeinek mintájára sokszorosították a különböző színű gépeket. A márka szerint a mindennapi élet és a művészet együttállása ennek a képzőművészeti irányzatnak és az új típusú eszközöknek köszönhetően jött igazán létre.

kitchenaid-pop-art.jpg

Forrás: itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://artmeetsads.blog.hu/api/trackback/id/tr7814595160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása