A Samsung a művészettörténet legismertebb férfi alakjaira bízza a mosást.
A világ legtöbbször említett szobrainak listáján minden bizonnyal az első helyeken ott lenne Michelangelo David szobra és Rodin Gondolkodója is. A két műalkotás most London városát is meghódítja, de nem egy múzeum blockbuster kiállításának köszönhetően, hanem egy ügyes reklámkampány által.
A Samsung legújabb csúcskategóriás mosógépének, a Quick Drive-nak a kampányán két hónapig dolgoztak különböző kreatív szakemberek, beleértve azokat a szobrászokat, akik újraalkották az ismert műveket a legnagyobb részletességgel és egy kis csavarral.
Az erő és férfi szépség kapcsán a leggyakrabb hivatkozás Michelangelo 1501-1504 között készült David alkotása, mely most alsóneműben, kezeiben ruhákkal áll a mosógép tetején egy nagyméretű szennyeskosár mellett és így tekint a távolba.
Valószínűleg Rodin legismertebb alkotása az 1881 körül készült Gondolkodó, mely eredetileg az elmélkedő Dantét ábrázolja, azonban most úgy tűnik leginkább az előtte álló gépen töri a fejét.
A fenti remekművekről készült hatalmas installációk mellett aligha mennek el a járókelők, hiszen a márka időről időre a legforgalmasabb helyeken teszi le azokat, valamint a kampányt print felületekkel is megtámogatták, így tényleg nem lehet nem észrevenni az egész városban.
Külön érdemes kiemelni, hogy a Samsung részéről tudatos döntés volt, hogy éppen férfi alakokat választottak a reklámjukhoz, hiszel ezzel arra is felhívták a figyelmet, hogy a férfiak 75%-a nem ismeri a háztartási gépek működését vagy túl bonyolultnak tartja azok megértését, ami most szintén könnyedén változhat.
Az installációk készítéséről egy rövid film is készült: