A madridi tömegközlekedési vállalat nem kevesebbet állít, mint hogy a legismertebb szobrok is őket választanák.
Ha a közlekedési eszközökről beszélünk nem könnyű az emberek szimpátiáját kivívni, az pedig főként ritkán fordul elő, hogy a művészettel valamilyen formában is egy napon emlegessék. A McCann Erickson spanyolországi irodája viszont pont erre az elsőre meghökkentő kapcsolódásra tervezett egy kampányt 2009-ben Metro de Madrid számára.
A szlogen szerint a metró miatt szeretne mindenki Madridban élni, az üzenet átadása érdekében pedig mozgósították legismertebb művészettörténeti emlékeket Dél-Amerikától Afrikáig.
A brazíliai Corcovado-hegyen áll a világ egyik legismertebb szobra, a Megváltó Krisztus, melyhez évente körülbelül 1,8 millió turista látogat el. A valóságban 700 tonnás, 30 méter magas szobor most nagy utat tett meg, kíváncsisága egészen az egyik metró lejáratához vitte.
Hasonlóan népszerű New York emblematikus alakja a Szabadság-szobor, mely a Liberty Islanden áll, a Hudson folyó torkolatánál. Az alkotás eredeti jelentése szerint fáklyájával megvilágosítja a világot, de ezen a printen leginkább úgy tűnik, hogy a metróba szeretne egy kicsit bekukucskálni.
Az első képen a Föld egyik legrégebbi és legnagyobb szobra, a Nagy szfinx látható, mely a gízai piramisok része, eredetileg Egyiptomban található. Az oroszlántestű és emberfejű lény kedvesen mosolyog a metró felé, ami szépen megvilágítja elölről.
Forrás: itt.